Tuesday 14 February 2012

akdeniz_yer

nihayet! başka bir şehirde bir hayat sürmeye çalışmanın neye benzediğini anladığım zamanlardayım. daha çok yeni sayılır. öyle ki geldiğim günden beridir durumu idrak etmekle o hayata uyum sağlamanın hızlıca harmanlandığı o ilk hafta çabucak geçiverdi işte.. ne halde olduğumu ve neler yaptığımı merak edenler için o hengamenin içinde kısaca hayatta olduğumun bilgisini verip geçiyorum fakat durum o kadar da basit değil. bilemiyorum belki de basittir..
uzaktan dünyadaki her şeyi bir an önce içine alıp hüpletmeyi bekleyen bir anlayışın sarmaladığı bizim gibi ölümlülerin merakla görmek istediği bir yer burası. ama sadece kısa bir süreliğine.. katalan sanatın görmek ya da gaudi ve miro ile tanışmaksa niyetin o zaman bastığın yere, attığın adıma dikkat etmen şart. ya da en iyi tapas nerede yenir geri döndüğünde anlata anlata bitiremeyeceğin bir lezzet şöleni ise tatmak istediğin zamanını iyi ayarlayıp kendine acil olarak gidilmesi mutlak yerler listesi yapman gerek.. 
fakat ya o şehirde tüm bunlardan uzakta yalnızca yaşamaksa niyetin..sokakların arasında kaybolmayı vakit kaybı olarak görmeden bilmediğin yerlere girip görmediğin sokaklara dalarak karşında aniden bitiverir tüm bu görmek için can attığın yapılar..sen sadece önünden geçip gidersin nasılsa her gün göreceğin o yerlerin önünden.
sagrada familia'nın kulelerinin vinçlerin arasından görünerek selam ettiği sokaktan her gün geçip evine giden bendeniz için artık burası bir durak noktasından çok daha öte bir yer. öyle ki çantamdaki fotoğraf makinesine iştahla sarılmama engel oluyor bu kalıcı olma durumu..daha ziyade son derece dingin bir vaziyette öylece gözlemleyip geçiyorum. aklımda kalan imgeler imajlar yeterli benim için. dosdoğru bir kadraj yakalamama gerek yok insanlara evet ben oradaydım demek için.. öylesine kareler parçacıl kadrajlar var hep kafamda. tabi bir de şehri içselleştirmek(!) aynı yerden 7 seferden fazla geçmek o kadar değerli bir his ki. sekizinci geçişinde artık  oralı olduğunu bilmenin hazzı başka ne ile değiştirilebilir sanki hiç bilemiyorum..yapacak onca şey görecek tonla yer var evet lakin acelen yoksa şanslısın. 

No comments:

Post a Comment