Thursday 16 February 2012

¡ yo soy una extranjero

i yo no hablespañol. sanırım artık bir dil kursuna başlamak iyi olacaktır diyerek önceki gün okulun dil kursuna kaydolmak için Universitat'da yer alan ana kampüse gittim. ve fakat benim gibi dil öğrenmek için gelenlerin hepsinin kayıt alan kadınla ispanyolca konuşabilmesine ne demeliydi peki ¿ italyanları saymıyorum tabi. bir de üstüne bizdeki proficiency sınavına benzer bir test yapıp ona göre sınıfları belirleyeceklerini söylediklerinde şöyle bir yutkunarak bana verilen sınav kağıdına boş gözlerle bakmaya başladım. hmm evet bu kulağa daha hoş geliyor c şıkkı olsun şeklinde uzunca bir sallayış seansı sonunda kağıdı verdim ilgiliye. bilimum test teknikleri, yukarıdan aşağıya ahenkli boşluk doldurma konusunda aldığımız eğitimin de yardımıyla uzun uğraşlar sonucu testi tamamladım. sanki herhangi bir fikrim varmışçasına bütün soruları ciddiyetle okuyup destekli sallama çabamın sonucunda farkettim ki herkes gitmişti bir ben kalmıştım. kadın da şaşkın gözlerle sen bu dili bilmiyordun madem neden bu kadar sürdü dercesine bir bakış attı bana sonrasında( beden dili!) akşam durumu anlattığım ev arkadaşım Yivonne sağolsun yarından tezi yok sana bir el atmak lazım diyerek neyse ki bir nebze rahatlattı beni. sanırım biraz pratik yapacağıız..teze mi odaklanayım gezmeye mi derken ispanyolca öğrenmem gerektiği gerçeğiyle karşı karşıya kalmak biraz sarsıcı oldu evet ama biraz biraz başlayınca çok da zorlanmayacağımı hissettim. gerçi ''çoook kolay canım ispanyolca öğrenmek hemmen kaparsın zaten !'' diyenlere buradan bir kez daha selam ederek derim ki kazın ayağı pek de öyle değil , duyurulur.

1 comment: